Uutishuone / Ajankohtaista

Välillä menee tunteisiin – meillä on tilaa sille

Kirjoittanut Sini-Marja Ant-Wuorinen Perheyritysten liitto

Julkaistu 07.11.2022

Joskus yrittäminen menee tunteisiin – meillä Perheyritysten liitossa on tilaa kaikille tunteille ja meiltä löydät aina henkilön, jonka kanssa vaihtaa ajatuksia mistä tahansa yrittäjyyteen tai omistamiseen liittyvästä teemasta.

Yrittäjyys on sydämen asia, kuten moni kokee ja kun tekee jotain suurella sydämellä, on paljon pelissä. Moni perheyrittäjä kokee välillä yksinäisyyttä, joskus vastuu pelottaa, tulevaisuus stressaa. Pitäisi tehdä isoja päätöksiä, ehkä päättää astua isoihin saappaisiin tai siirtää kapula seuraavalle jatkajalle. Joskus tulee upea tunne onnistumisesta ja se kokemus olisi kiva jakaa suuremmankin joukon kesken. 

Me Perheyritysten liitossa haluamme tarjota inspiroivan ja turvallisen yhteisön, jonne voit tulla sellaisena kuin olet ja uskomme, että meillä on tarjota jotain jokaiselle perheyrittäjälle kaikissa tilanteissa.

Valtakunnallinen kampanjamme starttasi marraskuun alussa ja se on suunnattu erityisesti perheyrittäjille muistuttamaan siitä, että hankalassakin paikassa löytyy aina vertaistukea. Ja kun menee hyvin, onnistumista on ilo jakaa muiden perheyrittäjien kanssa! Kampanja näkyy ja kuuluu marraskuun sekä tammikuun aikana eri medioissa; sosiaalisessa mediassa, digimainoksina eri kanavilla sekä myös radiossa!

Kampanjassa erilaisia perheyrityksiä ja niiden sukupolvia edustavat henkilöt kertovat omia ajatuksiaan siitä, mitä haasteita ja oivalluksia he ovat perheyrittäjänä kokeneet.

Display- mainokset tulevat näkymään mm. Helsingin Sanomien, Ilta-Sanomien ja Aamulehden verkkosivuilla sekä Kauppalehti.fi:ssä, Arvopaperi.fi sekä Talouselämä.fi:ssä marraskuun ajan.

Sosiaalisessa mediassa käytössä ovat kaikki PL:n kanavat Facebook, Instagram, Twitter ja LinkedIn. Kampanjat tullaan tekemään valtakunnallisesti. Kampanjoissa on myös vahva painotus alueellisiin kasvukeskuksiin, pääkaupunkiseudulle, Turkuun, Tampereelle, Satakunnan alueelle, Poriin, Etelä- ja Pohjois-Savoon, Karjalaan sekä Ouluun.

Radiokampanja toteutetaan yhteistyössä Bauer-median kanssa. Kampanja on valtakunnallinen ja kanavina toimivat: Nova, Iskelmä, Radio City, Basso, Nostalgia, NRJ, SuomiRock, Kasari, Top51, Suomiräp ja, Pooki Radio. Kampanjan kokonaiskesto on kolme viikkoa marraskuun aikana. Radiospotteja on kaksi erilaista ja niiden pituus on 20 sekuntia

 

Toivomme, että myös itse kampanja menee tuntesiin - ja mielellään toki positiivisella tavalla, sillä aivan erityisesti haluamme tuoda esille, miten upea yhteisö perheyrittäjiä ja omistajia meiltä Perheyritysten liitosta löytyy ja tilaa on myös uusille jäsenille lähes 500 jäsenyrityksemme joukkoon!

Yleinen neuvo on, ettei perhesuhteita kannata sotkea yrittämiseen. Tätä perustellaan kauhukuvilla, joissa yleensä tuhoutuvat molemmat. Onneksi tähän satuun eivät usko kaikki.

Perheyritysten liitto on koti sille valtavalle merkityksellisyydelle, jota ainutlaatuinen yritysmuoto antaa. Sen tuntee vain toinen perheyrittäjä.

Asiasanat