Merkillä on väliä! Suomalainen perheyritys -merkki uudistui
Suomalainen perheyritys -merkki on uudistunut!
Viime vuonna lähdimme pohdinnan jälkeen edistämään Suomalainen Perheyritys -merkin uudistamista, joka oli ollut pitkään myös merkkiä aktiivisesti käyttävien jäsenyritystemme toivelistalla. Katsoimme vuoden 2023 kalenteria ja pohdimme, että Yrittäjän päivä 5.9. olisi mitä hienoin ajankohta uuden merkin lanseeraamiselle.
Perheyritysten liitolle vuonna 2014 Broman Groupin aloitteesta luotu perheyritysmerkki koki alkuvuodesta alkaneen, hiljalleen edenneen kevyen "faceliftin", kun merkkiä suunniteltiin yhteistyössä jäsenyritystemme sekä suunnittelutoimisto Kuudennen kanssa. Toiveena ja tavoitteena oli, että merkki palvelee yrityksiä entistä paremmin viestimään monikanavaisesti siitä, että kysessä on suomalainen perheyritys.
Uudessa merkissä on jotain uutta, jotain vanhaa, jotain lainattua (perheyritys on lainassa seuraavalta sukupolvelta) ja jotain sinistä.
Jäsenyritystemme toiveiden mukaisesti merkissä lukee selkeästi, että kyseesä on suomalainen perheyritys (myös kieliversiot ruotsi, englanti ja saksa saatavilla)
ja lisäksi merkkiin toivottiin myös visualisoituna perhe ja vastuullisuus.
Haluamme jatkossa panostaa Perheyritys -merkin brändin ja tunnettuuden lisäämiseen ja uskomme, että uudistettu merkki palvelee paitsi paremmin teitä perheyrittäjiä, myös B2B-asiakkaita sekä etenkin kuluttajia tekemään hyviä arjen valintoja ja ostopäätksiä jatkossakin.