Jäsenyys

Perheyritys -merkki 2021

Suomalainen perheyritys

Olkaamme ylpeästi suomalaisia perheyrityksiä!

Suomalainen perheyritys -merkki on Broman Groupin aloitteesta syntynyt, kaikille Perheyritysten liiton jäsenille tarkoitettu merkki. Merkki symboloi kannattavaa kasvua, pitkäjänteisyyttä, yli sukupolvien kurkottavaa toimintatapaa ja vastuullisuutta – arvoja jotka sisältyvät lukemattomien suomalaisten perheyritysten toimintatapaan. Vuonna 2014 lanseerattua merkkiä käyttää jo lähes sata jäsenyritystämme.

Suomalaiset perheyritykset kehittävät suomalaista osaamista ja pitävät maamme kilpailukykyisenä jatkossakin.   Perheyritysten liitossa on 450 jäsenyritystä, joiden liikevaihto on 36 miljardia euroa ja jotka työllistävät noin 181 000 henkilöä.   Olkaa ylpeästi suomalaisia perheyrityksiä ja kertokaa se myös asiakkaille, henkilöstölle ja muille sidosryhmille. Suomalainen perheyritys-merkki on siihen erinomainen keino. Kotimaisuus on kilpailuetu, jota kannattaa nostaa esiin. 

 

Merkin hakeminen

Suomalainen perheyritys -merkin käyttö myönnetään ainoastaan Perheyritysten liiton jäsenyrityksille. Merkin käyttöä varten yritys tarvitsee verkkosivun, jossa kerrotaan esimerkiksi perheyrityksen historiasta, perheyrityksen arvoista tai mitä perheyrityksenä toimiminen omistajaperheelle merkitsee. 

Merkki on myönnetty jo yli sadalle perheyritykselle.

 

Merkin käyttö

Suomalainen perheyritys –merkin käyttö voidaan myöntää Perheyritysten liiton jäsenyritykselle. Liitto ylläpitää luetteloa merkin käyttöoikeuden saaneista perheyrityksistä. Merkki on maksuton. Merkkiä voi käyttää esimerkiksi perheyrityksen markkinointi- ja pakkausmateriaaleissa, yrityskuvaviestinnässä (imago- ja brändimainonta), mainonnassa, uutiskirjeissä ja sähköpostin allekirjoituksessa.

 

Jäsenyrityksemme, sekä merkkiä käyttävät jäsenyrityksemme löydät täältä >>

Tiesitkö?

  • 1.
    Perheyrityksiin liittyy myönteisiä mielikuvia. T-Median tutkimuksen (2017) mukaan suomalaiset pitävät perheyritysten tuotteita ja palveluja hintansa arvoisina. - Perheyritykset nähdään hyvinä työnantajina, jotka kohtelevat työntekijöitään hyvin ja tasapuolisesti.
  • 2.
    Kansainvälisten tutkimusten mukaan asiakkaat liittävät erityisesti kuluttajamarkkinoilla perheyrityksiin luotettavuuden, asiakassuuntautuneisuuden, sosiaalisen vastuun ja aitouden.
  • 3.
    Perheyritykset houkuttelevat töihin erityisesti henkilöitä, jotka arvostavat pitkäjänteisyyttä, lojaalisuutta ja vahvaa kulttuuria

Lue myös nämä